Tko će biti pobjednik ‘sportskog ljeta’?
Ispred nas je pravo sportsko ljeto. Očekuju nas mnoga uzbuđenja, počevši od Europskog prvenstva u nogometu, olimpijskih kvalifikacija u brojnim sportovima pa sve do Europskih sveučilišnih igara, Pannonian Challengea te krune četverogodišnjeg ciklusa – Olimpijske igre. Neće uzbuđenja u Riju niti završiti, a već će početi prvenstva, lige, europska natjecanja.
Poprilično gust sportski raspored, a bit će zanimljivo vidjeti tko će kroz zanimljiv i kreativan sadržaj uspjeti pridobiti najveću pažnju domaćih i regionalnih medija. Prošlo je vrijeme u kojemu su mediji imali velike redakcije koje su mogle pokrivati sve sportove i sportaše te sami istraživati priče. Danas su redakcije sve manje i manje, a sportskih je vijesti i zanimljivosti sve više i više.
Objavljivanje sažetaka utakmica je prošlost, jer se danas sažetak gotovo svake utakmice može pročitati i na običnim aplikacijama na kojima pratite rezultate uživo. Doduše, neki mediji to i dalje rade, ali pitanje je koliko su takvi izvještaji čitani.
Mlađe generacije danas odlaze na internet pogledati golove, a na već spomenuti aplikacijama odmah za vrijeme utakmice vide što se događalo. Oni neće trošiti svoje vrijeme na dodatno čitanje dugih novinskih sažetka.
Koja je budućnost sadržaja?
Pa što je onda zanimljivo i čitano? Najčešće su to priče o sportašima koje još nigdje nisu otkrivene, intervjui, zanimljivosti s društvenih mreža, osvrti poznatih novinara i sportaša itd.
To je sadržaj koji nitko drugi neće imati. Kvalitetan i unikatan sadržaj je sadašnjost i budućnost, kako marketinga, tako i novinarstva.
Sve navedeno samo potvrđuje važnost PR-a u sportu. Upravo osobe koje su zadužene za odnose s javnošću sportaša, klubova ili saveza trebaju osmisliti i kreirati priču koja će medijima donijeti dodatnu vrijednost i čitanost. Mnogi mediji i dalje percipiraju PR kao želju komunikacijskih timova neke momčadi ili sportaša da uljepšaju stvari. Nažalost, toga također ima napretek. Međutim, pravi komunikacijski timovi su tu da pomognu novinarima u poslu, a da njegov sportaš/klub/reprezentacija budu što zastupljeniji.
Posebice je to važno, ako se radi o sportovima koji ne garantiraju klikove i čitanost.
Društvene mreže su neizostavni komunikacijski kanal
Danas je gotovo nemoguće zapostaviti online komunikaciju. Jedan od meni najdražih primjera koji pokazuje važnost društvenih mreža u sportu definitivno je UFC.
UFC je ovisio o televizijskim kućama koje su ih kao ‘male’ selili iz termina u termin, a i prihodi od TV prava su bili mali. Bilo im je dosta takvog odnosa, kreirali su strategiju digitalne komunikacije i odlučili su se fokusirati na stvaranje communityja na društvenim mrežama.
Poticali su sve borce da kreiraju svoje Facebook stranice i Twitter profile, a najbolje su svaki mjesec nagrađivali s 20.000 dolara.
Borci su okupljali veliki broj fanova, koji su samim time počeli pratiti i UFC. Borbe su najavljivali svi borci tako što su dijelili ili “retweetali” objave UFC-a te su kroz zajedničku komunikaciju došli do velikoga dosega na društvenim mrežama.
Rezultat? Velika gledanost streamova, koje su ubacili umjesto TV prijenosa, te rast UFC-a kao natjecanja. Naravno, javile su se televizijske kuće, ali ovoga puta termine i iznosi za TV prava uvjetovao je UFC.
Upravo je ovaj community na društvenim mrežama pravi primjer kako sve funkcionira i zašto ćete biti više ‘bombardirani’ vijestima o EURO-u (društvene mreže UEFA-e, HNS-a, sponzora natjecanja, samih nogometaša…), za razliku od svih ostalih koji imaju puno manji community na tim istim društvenim mrežama.
Mediji u posljednje vrijeme, upravo zbog spomenutog manjeg broja ljudi u redakcijama, prate i objave sportaša na društvenim mrežama. Često se kao vijesti na portalima mogu vidjeti ugrađene Facebook, Twitter ili Instagram objave sportaša, a to upravo dokazuje važnost i povezanost društvenih mreža, sportaša i medija.
Bit će zanimljivo vidjeti tko će (i hoće li uopće) iskoristiti novu društvenu mrežu, Snapchat, koja raste velikom brzinom.
Trenutno niti jedno navedeno natjecanje, a ni savez u regiji, nisu aktivni na Snapchatu. Šteta, jer njegovu važnost prepoznaje sve više ljudi širom svijeta. Takav bi ekskluzivan sadržaj i pogled ‘iza kulisa’, bez cenzure, mogao privući veliku pažnju medija i javnosti te postati ono nešto što bi to natjecanje izdvojilo među ostalima. Više o Snapchatu u sportu možete saznati ovdje.
Sportsko ljeto
Već će se početkom svibnja početi ‘pumpati’ atmosfera prije početka Europskog prvenstva u nogometu, a taj će period trajati do 10. srpnja kada se igra finalni susret. Ostala natjecanja koja će održavati u srpnju mogla bi zbog toga ‘trpjeti’.
Pisat će se o njima, naravno, ali koliko će biti zastupljeni u odnosu na nogomet?
Hrvatska košarkaška reprezentacija borit će se za odlazak na Olimpijske igre od 4. do 10. srpnja, od 12. srpnja do 25. srpnja u Zagrebu i Rijeci se održavaju Europske sveučilišne igre, dok se popularni Pannonian challenge održava od 16. do 24. srpnja.
Veliki izazov za komunikacijske stručnjake navedenih događaja i saveza. Kako se probiti, biti zanimljiv, drugačiji i bolji u odnosu na druge? Na koji način privući pažnju gledatelja? Treba li se pojačati komunikacija prije ili za vrijeme Eura?
Vidjet ćemo kakve će odgovore na ta i brojna druga pitanja ponuditi komunikacijski timovi organizatora, saveza i sportaša.
Tekst: Marijan Palić (Overtime)