Priopćenja za medije jedan su od elementarnih dijelova odnosa s medijima pa tako i odnosa s javnošću. Od samih početaka odnosa s javnošću priopćenje za medije bilo je jedan od prvih načina na koji su se tvrtka ili pojedinac obraćali medijima. Naravno, prije 50-70 godina to se radilo poštom ili brzom dostavom, no danas se priopćenja rijetko šalju poštom, tu je e-mail.
Jedan od glavnih savjeta koji smo čuli na našim predavanjima programa Odnosi s javnošću i upravljanje reputacijom zapravo je vrlo jednostavan: ne smijete pisati priopćenje za medije, morate pisati vijest. Iako zvuči jednostavno, zapravo to i nije tako, posebice ako morate prenijeti financijska izvješća, koja su vrlo često puna brojeva i dosadna većini čitatelja.
PISANJE PRIOPĆENJA ZA MEDIJE
Osim što priopćenje za medije mora biti gramatički ispravno, ono mora biti i razumljivo, posebice ako se radi o međunarodnoj tvrtki koja svoja priopćenja lokalizira, pa često dođe do ispuštanja teksta u prijevodu i gubitka smisla samoga teksta.
U prvom odlomku stavite najvažnije informacije, gledajte na priopćenje kao da ste urednik novina. Što biste vi da ste urednik novina stavili na naslovnicu i u kratak opis? Zapitajte se što bi ljudi čitali.
Izbjegavajte suhoparne i dosadne uvode, poput:
“Grad – Nadnevak: Tvrtka X, najbolja i najveća na tržištu, danas je okupljenim novinarima predstavila novi revolucionarni proizvod Y. Ovaj je proizvod najveći i najbolji na svijetu…“
Nemojte temeljiti priopćenje samo na ovakvom uvodu, odmah dajte novinarima njima važne informacije. Gdje god je to potrebno, postavite poveznice (linkove) u samo priopćenje. Jednostavno olakšajte novinarima posao, nemojte dopustiti da moraju tražiti više od onoga što im šaljete.
SLANJE PRIOPĆENJA ZA MEDIJE
Imajte na umu, novinari u prosjeku dobivaju 50-100 priopćenja za medije dnevno.
Pitate se kako će zamijetiti vašu objavu?
Već sam SUBJECT e-mail poruke i naslov priopćenja su važni. Naslov i SUBJECT e-mail poruke ne smije biti poput ovoga:
09.03.2014-Priopćenje_za_medije_Tvrtka_X_Y
Uz priopćenje obično se šalju i razni dodatni dokumenti, poput fotografija ili videozapisa. Nipošto nemojte slati velike priloge koji bi mogli opteretiti poslužitelje. Fotografije velike rezolucije radije postavite na neki od besplatnih servisa za dijeljenje datoteka i postavite u priopćenje poveznice.
Slati videozapis u e-mail poruci strogo je zabranjeno, koristite se servisima poput YouTubea ili postavite video dostupan za preuzimanje.
Kod slanja priopćenja osnovno je da ne pokazujete svima mailing listu, stoga nemojte pisati e-mail adrese u TO polje, već iznimno u BCC polje.
Naša je preporuka, koja katkad uzme više vremena, da pošaljete priopćenje svakom novinaru/uredniku pojedinačno uz osobnu poruku.
Kada smo kod osobne poruke, dio priopćenja, posebice onaj važan dio stavite u sadržaj e-mail poruke koju šaljete i, naravno, unaprijed zahvalite na objavi.
Za kraj zapamtite jedno pravilo: ne pišite priopćenja za medije koja ne biste sami željeli pročitati u svojim najdražim novinama.
O odnosima s medijima i pisanju priopćenja možete detaljnije naučiti u našem Diploma programu – Odnosi s javnošću i upravljanje reputacijom.