Dobra prezentacija postala je neizbježan sastavni dio svakog profesionalca u odnosima s javnošću. Katkad se prezentacije drže za kolege u tvrtki, a katkad i za kolege iz medija. Powerpoint je većinom alat koji odabiremo za izradu kvalitetnih prezentacija. No nije sve u prezentacijama, mnogi katkad zaborave da nisu oni tu radi prezentacije, već da je prezentacija tu radi njih, da je ona samo pomoć kako bismo što bolje prenijeli kvalitetnu poruku.

Ključ kvalitetne prezentacije nije u broju slideova ili veličini fonta (katkad i jest), već u prijenosu emocija, vaših emocija na publiku koja vas sluša. A u tu svrhu rabite komunikacijske vještine.

Upravo smo za primjer uzeli Stevea Jobsa, bivšeg CEO-a Applea, za kojeg se smatra da je jedan od najboljih prezentera u povijesti, i koji je postao poznat po svojoj rečenici ” One more thing“.

Tijekom prezentacije vaš jedini komunikacijski cilj je da pridobijete publiku kako bi shvatila vaš pogled na neku temu, odnosno vaše činjenice i informacije. Pri tome ih sigurno nećete dobiti ako im hladnokrvno prikažete sve informacije, već ako im kvalitetno prenesete svoje osjećaje o toj temi. Kao prezenter, ocjenu dobivate ne samo na temelju vaše prezentacije ili poznavanja tematike, već i načina govora, govora tijela i izgleda.

Stoga smo izdvojili nekoliko savjeta za koje smatramo da su iznimno važni u kreiranju i držanju prezentacije:

Odjeća – odjeća je način na koji vas okolina doživljava. Odjenite se primjereno, time dajete na znanje vašoj publici da je poštujete. Također, ako se primjereno odjenete, dajete poruku da ste istražili svoju publiku.

– Bilješke – prezentaciju prvo napravite na papiru, zapišite što sve želite prenijeti svojoj publici. Poslije neka vam to budu smjernice u držanju prezentacije.

Fotografije – rabite audiovizualne elemente prezentacije, ali nemojte pretjerati. Ne zaboravite, publika je došla slušati vas, da su željeli gledati filmove, sjedili bi u kinu.

Nemojte rabiti više od tri riječi po slideu. Prezentacije nisu namijenjene da prikazuju riječi, već da komuniciraju s vama i publikom.

Pazite kakve fotografije rabite, moraju biti primjerene publici koja vas sluša.

Ispričajte im priču.

Prezentacije su katkad dvosmjerna komunikacija, stoga komunicirajte.

Prezentaciju završite sa zaključkom, ako držite prezentaciju kako biste dobili financiranje za neki projekt, završite je s odobrenjem za to financiranje.

I, one more thing: