KAKO (SE) DOBRO PREZENTIRATI
Mihaljević, Rijavec, 1999.
Knjiga je objavljena u biblioteci za menađere Obelisk. Posvećena je uvjerljivom poslovnom govorenju kao i kako povećati uvjerljivost u obiteljskom okruženju. Počiva na uvjerenju da se pjesnikom rađa, a govornikom postaje (Kvintijan).
Knjiga pruža dobar teorijski uvid u sve ono što možete (u)vježbati. A to je:
- Kako pripremiti izlaganja
- Kako izlagati
- Kako odgovarati na pitanja
- Kako biti uvjerljiv
- Kako zadobiti nakolnost
- Kako savladati tremu
RECITE TO JASNO I GLASNO
Saša Petar, 1999.
Riječ je o priručniku za dobru i uspješnu izvedbu gotovo svih vrsta prezentacija. Autor piše lako, a njegovi će savjeti biti od koristi svakome tko želi svoje misli i ideje iznijeti pred manjim ili većim skupom, razložno i uvjerljivo.
„Investirajte sat i pol vašeg vremena u čitanje ove knjige i, osim što ćete se zabaviti i opustiti, naučit ćete kako uspješno ovladati umijećima i tehnikama prezentacija. Ovo je praktična knjiga za brzu i dugotrajnu primjenu, nemojte dozvoliti da je vaši kolege pročitaju prije vas.“ Poslovni svijet – Večernji list.
GOVORI ZA SVE PRIGODE I UKRATKO O GOVORNIŠTVU
Duden, 1997.
Ovo je priručnik za učinkovite i moderne govore u javnim, poslovnim i privatnim prigodama. Podijeljen je u četiri dijela. Prvi dio daje uvid u razvoj retorike od antike do danas. U drugom dijelu opisane su vrste i oblici govora, navedene upute za pripremu i oblikovanje govora. Ovaj se dio također bavi i pitanjima izbora riječi i govornih figura, nabrajanja dokaza i argumenata, kao i načinima za prevladavanje treme. Jedno od poglavlja posvećeno je vođenju razgovora te načinima njegovog uspješnog oblikovanja.
U trećem dijelu navedeni su brojni primjeri govora koji bi trebali poslužiti kao uzori za vlastite govore.
Priručnik je zaokružen bogatim izborom klasičnih i modernih citata i aforizama.
PREZENTACIJE
Daria Price Bowman, 1998
Ova knjiga nudi provjerene tehnike za svaranje prezentacija koje će donijeti rezultate. U današnjem poslovnom svijetu izuzetno je važno učinkovito izražavati svoje ideje. Bez obzira želite li prodati proizvod, predstaviti ideju ili tražiti potporu za svoj projekt, samo će izvrsna prezentacija donijeti dobre rezultate. Knjiga nudi alate za izradu upravo takvih prezentacija.
Autorica nudi savjete kako oblikovati savršene prezentacije uključujući:
- Organizirajte svoju prezentaciju
- Procijenite i uključite svoje slušatelje
- Odaberite vizualna pomagala koja će privući pažnju slušatelja
- Korisitite okolinu kako biste svoje prezentacije učinili još boljima
- Naučite odgovarati na pitanja
„Ovo je knjiga koju bi trebali pročitati svi oni koji imaju nešto za reći.“
OSJETI STRAH, A IPAK TO UČINI
Susan Jeffers 1987.
Iako se ova knjiga ne bavi direktno govorništvom, tema koju obrađuje, kako se nositi s raznim vrstama strahova, pa tako i strahom od javnog nastupa, povezana je s govorenjem u javnosti. Knjiga nudi učinkovito oruđe za život bez straha, mnoštvo mudrih i zdravorazumskih savjeta, a posebno je korisna zbog ohrabrenja koje nudi.
Ovu mudru, praktičnu i optimističnu knjigu užitak je čitati.
Tekst: Ljerka Sedlan König