Društvene mreže postoje otkad su se prva dva računala zajedno spojila (od 1970-ih do danas) u mrežu koju danas nazivamo internet. Čovjek kao društveno biće voli komunicirati i voli biti u interakciji s drugim ljudima. Uz pomoć društvenih mreža svijet je postao puno manji i puno povezaniji nego ikada.
Odnosi s javnošću prilično su se promijenili u zadnjih deset godina. Mnoge su kompanije odlučile aktivno rabiti društvene mreže, a mnoge su od njih na njih ušle na nagovor marketinških i prodajnih odjela, što je poslije postao problem. U početku su svi zaboravili na odnose s javnošću. Uz pomoć društvenih mreža, posebnih akcija i oglašavanja, tvrtke su počele bilježiti izvrsne rezultate svog angažmana, no zaboravili su da taj angažman mora biti pod budnim okom odnosa s javnošću.
Tko su korisnici društvenih mreža?
Svi, od korisnika nekog proizvoda, do konkurencije, urednika i novinara. Društvene su mreže još jedna vrsta javnosti i kao takve ulaze u rad odnosa s javnošću. Prije nego što se agresivno krene u marketing na društvenim mrežama, potrebno je analizirati reputaciju branda i ocijeniti njegove prednosti i mane u odnosu na druge.
Kako iskoristiti društvene mreže za PR?
Kako su se odnosi s javnošću promijenili u posljednjih deset godina, tako se promijenilo i novinarstvo. Mediji su počeli pratiti novu “javnost”, i to na društvenim mrežama. Svjedoci smo raznih novinskih članaka koji dolaze upravo s društvenih mreža. Od praćenja prosvjeda u Egiptu do zadnjih prosvjeda u Ukrajini. Novinari na temelju informacija na društvenim mrežama mogu prikupiti kvalitetne informacije i izgraditi svoju priču.
Odnosi s javnošću postaju puno kompleksniji od pukih “običnih” odnosa s medijima, press clipinga i drugih aktivnosti. Sada su tu potrebne analitičke vještine te poznavanje alata poput Google Analytics.
Društvene se mreže mogu iznimno kvalitetno iskoristiti u raznim PR kampanjama, a dobro dođu i u doba krize, kada se tvrtka ili brand nađu u problemima, katkad uzrokovanim off line aktivnostima, gdje on line zajednica spremno prihvaća ispriku i postaje zaštitnik branda. Uz to, uz pomoć društvenih mreža PR-ovcima su sada vrlo jednostavno dostupni razni mediji, voljni za suradnju i interakciju.
PR profesionalci
Danas se od PR profesionalaca zahtijeva da se aktivno koriste društvenim mrežama te da putem društvenih mreža jednostavno kontaktiraju s medijima i javnosti općenito.
LSPR programi
Mi u LSPR-u vjerujemo u stalno učenje i napredak kako bi PR struka rasla, kako na znanstvenom tako i na praktičnom dijelu.
LSPR u svojoj ponudi ima specijalizirani program za marketing i komunikaciju na društvenim mrežama:
Napredni certifikat: Marketing i komunikacija na društvenim mrežama.