U današnje vrijeme, kada veliki dio svoga vremena provodimo na društvenim mrežama, određene psihološke taktike možemo primijeniti i na komunikaciju koja se na njima odvija.
Pri određivanju i stvaranju komunikacijske strategije za društvene mreže moramo uzeti u obzir mnoge elemente, a koje je moguće odrediti upravo uz pomoć psihologije.
U nastavku Vam donosimo 3 načina na koje možete koristiti psihologiju u marketingu na društvenim mrežama, odnosno kako iskoristiti psihologiju u svoju korist.
Emocije
Istraživanje Sveučilišta Princeton o zaraženosti emocijama na društvenim mrežama pokazalo je kako pozitivni statusi objavljeni na Facebooku potiču prijatelje na objavljivanje jednako pozitivnih statusa. Drugim riječima, ukoliko je većina objava prijatelja i stranica koje pratite na vašem Facebooku negativne konotacije, veće su šanse da će ta negativnost utjecati i nas Vas. Uzmimo samo za primjer nogomet i uzbuđenje koje se širi za vrijeme utakmica naše reprezentacije. Facebook je preplavljen objavama vezanim uz utakmicu i nacionalni ponos, a u slučaju naše pobjede, i na društvenim mrežama, kao i na ulicama, vlada euforija. U takvim situacijama treba pametno iskoristiti raspoloženje za promociju vlastitog brenda ili proizvoda. Sreća je ključ. Kreirajte sadržaj koji čini vaše pratitelje i prijatelje sretnima te koji će i oni željeti podijeliti sa svojim prijateljima.
Povratna informacija i reakcija
Vašim pratiteljima trebate dati do znanja da ih cijenite i da su nezamjenjivi. Većina ljudi voli kad im se posveti pažnja i istakne iz mase. Na društvenim je mrežama to jednostavnije nego kod klasičnog offline marketinga jer ćete u ovom slučaju dijeliti sadržaj korisnika koji su oni već podijelili, na primjer repostanjem slika s njihovih profila. No, budite oprezni i vodite računa o autorskim pravima i uvijek tražite dopuštenje osobe čiji sadržaj planirate podijeliti. Istu reakciju možete postići i tako da se više posvetite odgovaranju na komentare korisnika na način da im date do znanja da je svaki njihov feedback relevantan.
Vjerodostojni i pouzdani partneri
Ljudi najviše vjeruju drugim ljudima. Na nas najviše utječu preporuke i reference naših prijatelja, poznanika ili poznatih osoba s kojima se iz nekog razloga poistovjećujemo. Zato nema bolje reklame od preporuke. Tu u priču ulaze utjecajne osobe, odnosno poznate osobe koje promoviraju naš brend ili proizvod kroz svoje komunikacijske kanale. Vodite računa da pronađete osobe koje istinski vole vaš brend ili koriste vaš proizvod jer uz to što ljudi najviše vjeruju drugim ljudima, isto tako vrlo dobro znaju prepoznati plaćenu reklamu ili namještenu promociju. Budite oprezni, dajte si vremena, istražite, raspitajte se i pronađite utjecajnu osobu koja na najbolji način predstavlja ono što prodajete.
Tekst: Klara Dumačić