Kada sam se prijavila na natječaj Zvečevo case study, nisam ni pomišljala da bih za nekoliko mjeseci mogla pohađati Londonsku školu za odnose s javnošću. Bila sam svjesna činjenice da solidno pišem i da znam postavljati prava pitanja, no nisam očekivala da ću osvojiti drugo mjesto. U svakom slučaju, bila sam ugodno iznenađena i eto, za nešto više od dva mjeseca krećem s razvijanjem svojih komunikacijskih vještina.
Budući da sam po struci nastavnica hrvatskog jezika i povijesti koja uskoro završava sa svojim pripravničkim stažem, zapitala sam se kako će mi program Razvijanje komunikacijskih vještina pomoći na nekom budućem poslu te kako taj program može biti koristan svakom nastavniku bez obzira na godine radnog iskustva?
Svaki je nastavnik svakodnevno okružen ljudima s kojima komunicira. Ti su ljudi ravnatelj, stručni suradnici, kolege, učenici i njihovi roditelji. U idealnim bi uvjetima svatko vrlo rado surađivao s osobom koja ima visoko razvijene komunikacijske vještine, odnosno koja zna što treba reći, koja je izjava prikladna, koja izjava nije prikladna u određenom trenutku, koja zna kada u razgovor treba ubaciti šalu ili kada treba prekinuti neugodnu šutnju i kojim riječima. Takve nastavnike učenici poštuju i shvaćaju ozbiljno, a isto tako i njihovi roditelji te svi ostali suradnici u školi. Prava je umjetnost zainteresirati učenike za nastavu nakon što su oni odradili dva sata tjelesnog ili nakon što je cijeli razred dobio loše ocjene iz matematike. Loše raspoložene učenike mogu oraspoložiti samo osmijeh i prava uvodna rečenica. Svaki dobar nastavnik mora biti i dobar govornik.
Iako se na fakultetima nastavničkog smjera usmeno izlaže dosta seminarskih radova, ne postanu svi nastavnici dobri govornici. Često se mnogi, iako pet godina izlažu svoje radove, ne uspiju osloboditi treme. Nerijetko vidimo nesigurne nastavnike kojima drhti glas, kojima se znoje dlanovi, koji ne znaju kako reagirati u određenoj situaciji ili što treba reći. Upravo bi takvi nastavnici trebali razmisliti o pohađanju programa Razvijanje komunikacijskih vještina.
Dakle, što jedan prosvjetni djelatnik može dobiti pohađanjem programa Razvijanje komunikacijskih vještina? Može dobiti samopouzdanje i pobijediti strah od javnog nastupa bilo pred učenicima, bilo pred nekim većim auditorijem. Može poraditi na svojoj neverbalnog komunikaciji. Može naučiti kako planirati svoju komunikaciju s učenicima, kolegama i roditeljima. Kada savlada sve to, nastavnik će biti opušten, nasmiješen i samouvjeren te će ga kolege, učenici i njihovi roditelji gledati sasvim drugim očima.
PROČITAJTE: Sedam razloga za vježbanje govorništva
Svi mi, u očima drugih ljudi, svjesno ili nesvjesno, želimo ostaviti dojam pozitivnih i samouvjerenih osoba. Upravo takav dojam ostavljamo razvijanjem svojih komunikacijskih vještina.
Tekst: Tihana Sedlar