Bavite se komunikacijama na društvenim mrežama? Vodite društvene mreže; stranice i profile brendovima ili možda osobama iz javnog života? U tom slučaju, svakodnevno se susrećete s community managementom koji obuhvaća komunikacije sa stvarnim osobama koje se kriju iza svojih osobnih (ili lažnih) profila. Često ni sami niste sigurni trebate li se publici, korisnicima, kupcima ili trolovima obraćati s “ti” ili “Vi”…

Sigurno ste se puno puta našli u situaciji u kojoj predstavnici određenih brendova ili osobe za koje vodite društvene mreže niti same nemaju komunikacijsku strategiju, kao ni smjernice brenda (koje bi vam pomogle u rješavanju komunikacijskog izazova), a niti su vam pružile informacije o tome kako žele komunicirati na Facebooku ili možda Twitteru. Klijenti često sami ne znaju što je ispravno, poželjno i preporučljivo te nemate uvijek potreban input od njih, a u takvoj situaciji prepušteni ste samostalnom kreiranju komunikacije na društvenim mrežama.

Za početak trebate poznavati publiku kojoj se putem stranice ili profila obraćate. Nadalje, potrebno je poznavati brend (ili osobu) koju predstavljate na društvenim mrežama.

Ako se obraćate mlađoj populaciji, te na Instagramu predstavljate brend teenagerskog časopisa, određenu stranicu sa studentskom populacijom ili brend slanih grickalica, u tom slučaju ćete se zasigurno publici obraćati s “ti”. U suprotnoj situaciji, kada vodite Facebook profil osobe koja djeluje na političkom ili gospodarskom polju (pod pretpostavkom da toj osobi nije cilj biti satirična i da nije predmet parodije za narod) tada je preporučljivo publici se obraćati s “Vi”.

Nadalje, kada govorimo o vi ili Vi komunikaciji, potrebno je znati sljedeće:
kada je vaša komunikacijska poruka usmjerena široj publici, tada isključivo pišete “vi”, dok ćete u komunikaciji u kojoj se s persiranjem obraćate pojedincu, pisati “Vi”.

Bojite se odmaknuti od svog komfora te ponekad zaboravljate djelovati prema konceptu “out of the box” te se radije drže sigurnog? Uglavnom, ni to nije loša ideja kada želite igrati na kartu sigurnog te razmišljate kako je bolja stabilnost, za razliku od turbulentnosti te potencijalnog kriznog komuniciranja (koje zbog obraćanja publici na društvenim mrežama često zahvaća branšu telekomunikacija). Kada govorimo o komuniciranju koje se zasniva na konceptu “out of the box”, to podrazumijeva korištenje raznih kolokvijalizama, žargona, komunikacije gifovima, emotikona…

Naravno ako predstavljate medicinsku ustanovu od koje se očekuje profesionalizam, pedantnost, perfektnost, tada se ipak držite “uštogljene” komunikacije (osim u iznimnim situacijama (npr. doktor ima bazu pacijenata s kojima ima vrlo prisan odnos te on kao predstavnik svog brenda inzistira prijateljsku komunikaciju s istima).

Ne postoji točno i univerzalno rješenje koje će riješiti vaše probleme.
Svaki primjer je zaseban te je potrebno pristupiti mu izuzetno kritički te promišljeno.

Ukoliko imate konkretan primjer, a i dalje ne znate kako mu pristupiti, utoliko se prijavite na LSPR edukaciju jer ćete dobit odgovor na svako pitanje vezano na ovu i još brojnih tema. Vrhunski stručnjaci iz branše, na smjeru Marketing i komunikacija na društvenim mrežama, pomoći će vam riješiti vaše nedoumice.

Za kraj, možda nije loš prijedlog taj da pišete primjerice na engleskom jeziku te legitimno zaobiđete ovaj komunikacijski izazov :)

Tekst: Matea Kurtović