Za razliku od aktivne verbalne komunikacije o kojoj mnogi ljudi razmišljaju i rade na njezinom poboljšanju, neverbalna komunikacija je često nepravedno zanemarena, iako je puno univerzalnija i njezine znakove prepoznaje veći broj ljudi.

neverbalnakomunikacija

U svakodnevnim kontaktima često ne razmišljamo o načinu na koji stojimo, sjedimo, o svojim izrazima lica, pokretima ili odajemo li svoju nervozu određenim pokretima.

Način na koji sjedimo ili kako stojimo može uvelike odražavati naš karakter, pa i trenutno raspoloženje. Ukoliko vidimo osobu koja pogrbljeno sjedi, ona odaje dojam dosade i nezainteresiranosti, dok se nasuprot tome osoba koja ima pravilno držanje često doima vrijedno i zainteresirano. Često vrpoljenje tijekom sjedenja odaje dojam nesigurnosti i nervoze. Uzimajući u obzir navedeno, sigurno vam padaju na pamet situacije u kojima ste možda svojim držanjem ostavili pogrešan dojam na neku osobu ili ste vi stekli krivi prvi dojam o nekom zbog načina na koji je neverbalno komunicirao.

Velik dio komunikacije odvija se i kroz elemente kojima tijekom govora utječemo na ono izgovoreno. Ovisno o visini glasa, duljini pauza u govoru, artikulaciji ili neverbalnim vokalizacijama određenih zvukova možemo popraviti ili pokvariti dojam o temi o kojoj pričamo ili o nama samima. Na ovo posebno treba paziti kod određenih izlaganja i prezentacija jer na sve ove načine izražavamo stav prema izgovorenom sadržaju.

Neverbalna komunikacija je zapravo razgovor bez riječi i ona se većinom odvija bez razmišljanja i refleksno. Bez obzira na to, na istu možemo utjecati ukoliko osvjestimo koje stvari dobro, a koje loše neverbalno komuniciramo.

Detaljnije o ovoj temi možete poslušati na predavanjima Ljerke Sedlan König u sklopu programa Razvijanje komunikacijskih vještina na kojemu ćete naučiti koristiti govor tijela za postizanje ciljeva te kao dio uspješne poslovne komunikacije.

Tekst: Klara Dumančić